۱ آبان

اتاق فکر رسانه ای و تبلیغاتی

مفهوم زیر بناییِ “اتاق فکر رسانه ای” در کشور ما، با وجود اهمیت راهبردی و تاثیر گذاری عمیق در زمینه های: طراحی ایده، ارائه راه حل اجرایی، تسریع و تسهیل فرایندهای تولید و پخش، ایجاد خلاقیت و افزایش رقابت پذیری سازمان های رسانه ای، آنچنان که که بایسته است، مورد توجه مدیران واقع نشده است و اتاق های فکر رسانه ای که اکنون در حال فعالیت هستند نیز از پایه ای مستحکم، علمی و هدفمند، بهره نمی گیرند.
در بسیاری از نمونه ها، عنصر مخرب رفع تکلیف و بسندگی در فرایند ایجاد یک اتاق فکر سازمان رسانه، تنها علت و پشتوانه های تشکیل آن است و آنچه مفقود است، مبانی علمی، تحقیقات و پژوهش های منسجم است.
در این نوشته، سعی نگارنده بر آن است که با برشمردن تعدادی از عناصر اساسی و مرتبط با مفهوم “اتاق فکر رسانه ای” ،چراغی هر چند کوچک و کم فروز پیش پای علاقمندان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، تبلیغات و برندسازی روشن کند.  لازم به ذکر است که هر کدام از عناصری که بدان اشاره خواهد شد، نیازمند واکاوی و پژوهش های نظام مند است و امید است با پرداختن علمی و هدفمند به آنها، مسیر حرکت راهبران رسانه و فعالان این عرصه، روز به روز روشن و پیشرفته تر شود.

 

عناصر اساسی، بایسته ها و زمینه های تحقیقاتی مرتبط با مفهوم “اتاق فکر رسانه ای” :

  • فرایند دریافت ایده ها از اعضای اتاق فکر
  • چگونگی ترکیب و هم افزایی ایده های اعضای اتاق فکر
  • ارائه مکانیزم اصلاح ایده ها
  • ارائه مکانیزم بارورسازی ایده ها
  • شیوه طراحی مساله رسانه ای
  • تکنیک های کشف مسائل رسانه ای
  • مکانیزم جهت دهی هوشمندانه در فرایند ایده پردازی
  • چگونگی مساله محور ساختن فضای اتاق فکر
  • شرایط فیزیکی استاندارد اتاق فکر
  • طراحی مقررات ارتباطی اعضای اتاق فکر
  • شرایط گزینش راهبر اتاق فکر
  • مکانیزم نظارت بر تصمیم گیری های اتاق فکر
  • برنامه زمانی بهینه حضور اعضا در جلسات اتاق فکر مبتنی بر نظرات همه اعضا
  • پروتکل امتیاز دهی و سنجش کیفی اعضای اتاق فکر
  • شیوه نامه ارتقای اعضای اتاق فکر
  • مکانیزم استخدام اعضای اتاق فکر در نهادهای رسانه ای
  • ساختار پرداخت حقوق و دستمزد اعضای اتاق فکر
  • استراتژی اعتمادسازی میان اعضای اتاق فکر و سایر کارکنان و مدیران سازمان رسانه
  • مکانیزم حرکت از مساله تا راه حل رسانه ای
  • ارائه تعریف دقیق از مفهوم و ویژگی های راه حل رسانه ای
  • مکانیزم ایجاد بانک اطلاعاتی اتاق فکر
  • محدودیت تعداد نفرات اتاق فکر و مکانیزم افزایش و کاهش
  • مقررات ارتباط با اتاق های فکر دیگر
  • همکاری و ارتباط اتاق فکر با رییس سازمان رسانه
  • استراتژی تبدیل اتاق فکر رسانه ای به یک سازمان یادگیرنده و به روز
  • مکانیزم بهره گیری اعضای اتاق فکر از اطلاعات رشته های مختلف علمی
  • روش تحقیق اعضای اتاق فکر در مواجهه با مسائل رسانه ای
  • مکانیزم آموزش اعضای اتاق فکر در زمینه مبانی فنی و تکنیکال رسانه
  • آموزش اعضای اتاق فکر در زمینه مباحث هنری
  • آموزش اعضای اتاق فکر در زمینه مباحث اقتصاد رسانه
  • مکانیزم بهره گیری از فضاهای جغرافیایی متنوع برای جلسات با هدف انگیزه بخشیدن به اعضای اتاق فکر
  • ارائه امکانات و عناصر فنی مورد نیاز در فضای اصلی جلسات اتاق فکر
  • شیوه نامه طراحی هنری اتاق جلسات با هدف تاثیر روانی بهینه بر اعضا
  • مکانیزم پیاده سازی تکنیک های به روز مدیریت زمان در اتاق فکر
  • تعیین چارچوب وظایف راهبر و اعضای اتاق فکر

 

امیرحسین ثابتی – دنیای تبلیغات

امید پنهانی هستم گرافیست ، چندین سال است در زمینه هایی ماننده طراحی گرافیکی ،فیلم و انیمیشن و … فعالیت می کنم. و آماده ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه می باشم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • چیزیکه امروزه خیلی بدیهی تلقی می شود و مردم به نسبت به […]
  • امروزه استفاده از ویدیو های تبلیغاتی به جای تصاویر […]
  • آیا لوگوی شرکت شما خوب است یا ضعیف؟ اگر یک بوکسور از […]
  • بهتر است وقت بگذارید و یک ویدیو کامل و خوب تهیه کنید و پس از تهیه کردن یک ویدیو مناسب با کسب و کار تان سریعا آن را در طراحی سایت خود قرار دهید و هم چنین می توانید آن را در شبکه های اجتماعی مختلفی که در انها اکانت و صفحه دارید نیز منتشر کنید و مطمئن شوید که دیگران آن را می بینند و این از بهترین راههای بازاریابی اینترنتی است . […]
  • آیا می دانید فیلترهای ضروری در عکاسی از طبیعت کدام […]
  •   تبلیغات با تغییر درک ما به ارزش یک محصول تجاری […]
  • کلمه‌ ها بسیار اهمیت دارند چراکه نه تنها شخصیت شما را […]
  • در عصری که ما زندگی می کنیم، شاهد نرخ سرسام آور […]
  • قرارداد کارمُزدی یا حق‌الزحمه‌ای یا فری‌لنس، گونه‌ای […]
  • لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین […]
  • جفری پی. بزوس در آلبورک در ایالت نیومکزیکو به دنیا […]
  • در قسمتی از وصیتنامه نوبل آمده: تمام دارایی‌ام طبق […]
  • ویلیام هنری گیتس مشهور به بیل گیتس، در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ […]
  • تکنولوژی
    هدف از طراحی سایت مشاهده حداکثری محتوا توسط بیشترین تعداد کاربران ممکن است، سئو سایت این امکان را فراهم می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید. […]
  • تکنولوژی
    این جغد بانمک شب و روز محافظ خانه شما است. اغلب […]
  • تکنولوژی
    بنا به پیش‌بینی یکی از دانشمندان دانشگاه ام‌آی‌تی، در […]