17 ژانویه

اهمیت شبکه های اجتماعی

اهمیت شبکه های اجتماعی چیست؟ آیا تجارت کوچک شما واقعاً نیاز دارد که در شبکه های اجتماعی مشارکتی فعال داشته باشد؟ نقش شبکه های اجتماعی را در تسهیل رشد کسب و کار بررسی می کنیم.

رسانه های اجتماعی تبدیل به یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی برای انواع کالاها و خدمات مختلف شده اند. زمان زیادی است که شبکه های اجتماعی هم برای پیدا کردن کالا یا خدمات مورد جستجوی مردم قرار می گیرند. به همین دلیل امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف استراتژیک فروش و نرخ تبدیل به مشتری (Conversion Rate) در دیجتال مارکتینگ دارد.

اینترنت که اکنون تقریباً در همه ابعاد روزمره مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از دارندگان مشاغل نقش مهمی را که شبکه های اجتماعی می توانند در دنیای کارآفرینی ایفا کنند.

اهمیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی می تواند به یک تجارت در دستیابی به مخاطبین ، مشتری ها و افزایش آگاهی عمومی کمک کند.

حتی کارآفرینانی که مشاغل کوچک را از خانه خود اداره می کنند می توانند از این منبع برای ایجاد حضور جهانی استفاده کنند.

برای استفاده بیشتر از شبکه های اجتماعی ، درک کامل مفهوم شبکه های اجتماعی و چگونگی استفاده از آن به روش هایی که به شما در رشد کسب و کار شما کمک می کند ، بسیار مهم است.

حتی قبل از اینترنت ، شبکه های اجتماعی وجود داشت. به طور خلاصه ، شبکه های اجتماعی وقتی شخص از مخاطبین موجود استفاده می کند تا افراد جدید را به عنوان پیوندهای اجتماعی یا تجاری بالقوه ملاقات کند. چنین پیوندهایی به نوبه خود به گسترش اتصالات آینده کمک خواهد کرد. مشاغل کوچک و محلی حتی می توانند با شرکت در برنامه های اجتماع یا شرکت در نمایشگاه های تجاری این کار را انجام دهند.

می توان شبکه های اجتماعی را با مفهوم شش درجه جدایی مقایسه کرد. بر اساس این ایده که هر دو نفر می توانند از طریق زنجیره ای از ۵ یا کمتر واسطه متصل شوند ، شبکه های اجتماعی می توانند از طریق سایت های شبکه های اجتماعی و اجتماعاتی که ممکن است قبل از اینترنت شکل نگرفته باشند ، ایجاد شوند. از طریق این سایتها ، افراد به آنها ملحق می شوند و سپس مخاطبین برقرار شده خود را برای انجام همین کار دعوت می کنند. این مخاطبین نیز افراد دیگری را دعوت می کنند.

سایت های شبکه های اجتماعی برای کمک به شبکه های آنلاین ایجاد شده اند. این سایتها عموماً انجمن هایی هستند که برای پشتیبانی از یک موضوع مشترک ایجاد شده اند. از زمان ایجاد سایت های شبکه های اجتماعی مانند MySpace ، LinkedIn و Facebook ، به افراد فرصت داده می شود تا با افراد و دوستان جدیدی در جامعه خود و در سراسر جهان ملاقات کنند.

مشاغل می توانند از این روند پیروی کنند. MySpace مشاغل کوچکتر و متوسط ​​را ترغیب می کند تا یک فروشگاه اینترنتی را به عنوان راهی برای تبلیغات و ارتقاء فعالیت های تجاری راه اندازی کنند. با این کار افراد می توانند به “دوست” یا “طرفداران” نمایه تبدیل شوند و در مورد رویدادهای جاری ، ویژه و سایر اطلاعات ضروری که مشاغل دوست دارند به اشتراک بگذارند ، به روز شوند.

در شرایط کنونی , اهمیت رسانه‌های اجتماعی نسبت به برنده‌ای مختلف برای یافتن واجرای روش‌های اعتماد مصرف کنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است. این مساله باچگونگی ارتباط آن‌ها با مخاطب آغاز می‌شود. نگرانی‌های حریم خصوصی در حالافزایش است زیرا کاربران رسانه های اجتماعی بیشتر از چگونگی استفاده از داده‌ها آگاه می‌شوند. به همین دلیل, آینده رسانه‌های اجتماعی شاهد افزایش تعدادکاربرانی است که به عنوان ” اجتماع تاریک ” شناخته می‌شوند. این شامل هر تعامل اجتماعی آنلاین است که بصورت خصوصی اتفاق می‌افتد, برای مثال, برنامه‌های پیام‌رسانی, ایمیل و دیگر خروجی‌های برای اشتراک خصوصی در حقیقت، ۸۴ % از به اشتراک خارج شدن مصرف کنندگان از وب سایت‌ها و اکنون از طریق شبکه‌های اجتماعی و خصوصی مثل اینا اتفاق می‌افتد و ما انتظار داریم که این افزایش را در چند سال آینده شاهد باشیم.

برکسی پوشیده نیست که مصرف ویدیو از طریق رسانه‌های اجتماعی در حالا افزایش است. تخمین زده می‌شود که افراد ۵ بار طولانی‌تر از محتوای ثابت، مانندمتن و تصویر، در هر دو فیس بوک و اینستاگرام به آن‌ها نگاه می‌کنند. به همین دلیل، تقریباً تضمین شده‌است که ما حتی ویدیوهای بیشتری بر روی رسانه‌های اجتماعی در آینده خواهیم دید، از جمله ویدیوهای زنده، که در سال‌های اخیرمحبوبیت زیادی به دست آورده‌اند.

شبکه اجتماعی ابزاریست که امکان دستیابی به نحوه جدیدی از برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری محتوا در اینترنت را فراهم می آورد. امروزه میلیون ها نفر از کاربران اینترنت، عضو صدها شبکه اجتماعی متفاوت می باشند و بخشی از فعالیت آن لاین روزانه خود را در فضای مجازی انجام می دهند. در راستای گسترش چشمگیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه وجوه زندگی بشر، تولید شبکه های انسانی- به شکل دیجیتالی- عامل مهمی در افزایش تعاملات مجازی بین افراد گردیده است. باتوجه به حجم استقبال از شبکه های اجتماعی به خصوص در طیف نسل جوان، این پایگاه ها نقش بسیار مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی دارند و زمینه ای جدید در ایجاد شرکت های جمعی با خاستگا ههای اجتماعی مجازی فراهم می آورند. اهمیت این رسانه ها از این حیث مورد توجه قرار می گیرد که نسبت به محتوایی که در آن ها تولید می شود، می توانند تفکرات خاص و برنامه ریزی شده ای را به کاربر مخاطب منتقل نمایند و برطبق همین ویژگی است که به راحتی موضوع و حادثه های عادی را به یک بحران تبدیل می کنند و یا با برجسته سازی موضوع خاصی، افکار عمومی کاربران و مشترکان در این شبکه های اجتماعی را از واقعه خاصی دور و به اتفاق مدنظر متوجه می سازند. البته این را هم نمی توان نادیده گرفت که اطلاع رسانی خوب، صحیح و به موقع از طریق این شبکه ها می تواند از بروز حوادث و بحران های گوناگون جلوگیری نماید.

در چند سال آینده, دنیای بازاریابی کاربردهای عملی تری از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را معرفی خواهد کرد. همین امر در رسانه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند. با توجه به شبکه های اجتماعی فیسبوک ، اینستاگرام ، یوتیوب ، استپ چت و… در آینده نزدیک برای افزایش درآمدتبلیغات استفاده خواهند کرد و AR VR یکی از سریع‌ترین صنایع تکنولوژی در حال رشد است.

تنظیم و ترجمه توسط www.omidpenhani.ir

منبع www.webimagineers.co.zw

امید پنهانی هستم گرافیست ، چندین سال است در زمینه هایی ماننده طراحی گرافیکی ،فیلم و انیمیشن و … فعالیت می کنم. و آماده ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه می باشم.

دیدگاه ها


  • در هر حال هر چیزی دو لبه داره که شبکه های اجتماعی با این همه خوبی و انتشار مطالب ، لبه دیگری هم داره که زندگی انسان ها رو کلا در گیر خودش کرده و از این جهت خوب نیست . رفته رفته تکنولوژی انسان رو در بر میگیره به معنی کاملش

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • در ابتدای هر پروژه، هر طراح گرافیک با تعدادی از […]
  • آیا می دانید فیلترهای ضروری در عکاسی از طبیعت کدام […]
  • در دنیای عکاسی حتماً تا به حال با عبارت HDR مواجه […]
  • آیا لوگوی شرکت شما خوب است یا ضعیف؟ اگر یک بوکسور از […]
  • امروزه گرافيك بعنوان يكي از مهمترين عوامل تبليغ ، پيام […]
  • ستیون پاول جابز (Steven Paul Jobs) بنیانگذار و رهبر […]
  • سه راه برای رسیدن به موفقیت
    همه ی انسان ها خواهان موفقیت اند. من و شما هم همینطور […]
  • از مطالب کپی استفاده نکنید این یک حقیقت ست! وقتی از […]
  • جفری پی. بزوس در آلبورک در ایالت نیومکزیکو به دنیا […]
  • ویلیام هنری گیتس مشهور به بیل گیتس، در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ […]
  • لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین […]
  • در قسمتی از وصیتنامه نوبل آمده: تمام دارایی‌ام طبق […]
  • تکنولوژی
    لیستی را گردآوری کرده ایم که وضعیت تبلیغات ویدیویی در سال 2019 را روشن خواهد کرد و به شما نشان می دهد که شرکت های موفق چگونه از محتوای ویدیویی برای پیدا کردن پیام خود استفاده می کنند. […]
  • تکنولوژی
    هدف از طراحی سایت مشاهده حداکثری محتوا توسط بیشترین تعداد کاربران ممکن است، سئو سایت این امکان را فراهم می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید. […]
  • تکنولوژی
    گروهی از پژوهشگران شبکه های نوری دانشگاه لندن کالج […]
WhatsApp chat