۲۸ آبان

بهترین انتخاب شعار تبلیغاتی

 

شاید تاکنون بارها عباراتی را شنیده باشید که از آن ها به عنوان شعار تبلیغاتی یاد می شود.ابتدا سعی بر آن داریم تا تعریفی جامع و کامل برای شعار تبلیغاتی بیان کنیم .
“شعار تبليغاتي جمله یا عبارت کوتاهی اسـت دربـاره سازمان يا مـحصولي خاص از یک سازمان یا کارخانه سازنده محصول ، که درباره ويـژگي ها و مزيـت هاي آن مطرح شده است .”
اين عبارت همواره در همه تبليـغات شرکت یا سازمان مزبور تکرار شده و همواره در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد به گونه ای که مخاطب بعد از شنیدن آن عبارت, اولین چیزی که به ذهن می آورد محصول یا شرکت سازنده و یا آن سازمان خواهد بود .

شعارهای تبلیغاتی به دو دسته زیر تقسیم می شود:
شعارهای نهادی (موسسه ای): به شعارهایی اطلاق می شود که برای کسب وجه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می شود. بسیاری از شرکتها تاکید فراوانی دارند که شعارهایشان درهمه تبلیغاتشان و همه سربرگهای شرکتشان وجود داشته باشد که البته تاکید خوبی است.
شعارهای کالا: این شعارهای تبلیغاتی که با عنوان کپسولهای تبلیغاتی نیز نامیده می شود، با مبارزات تبلیغاتی تغییر می کند. این شعارها وجوه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شود به تصویر می کشد.
بايد توجه داشت که شعار هر شرکت بايد سه ويژگي اساسي را دنبال کند:
۱- مناسب شرکت و محصولات آن باشد.
۲-ساده، جذاب و به ياد‌ماندني باشد.
۳- و مهمتر اينکه متمايز کننده آن شرکت از رقبا باشد.

برای کسب درآمد از طریق بیت کوین کلیک کنید

ر روی نیاز خاصی تاکید کنید: در این حالت بازار هدف با توجه به اشاره مستقیم به یک نیاز خاص درک صحیحی از شعار خواهد داشت. ” برای خانم هایی که چشم هایشان مسن تر از خودشان نشان می دهد” شعار شرکت Robert&power تولید کننده کرم های پوستی است که از این تکنیک در آن استفاده شده است.

* بر اهداف سازمانی تاکید نمایید: شعارهایی که بر ماموریت و اهداف سازمان تاکید دارند نشان دهنده تعهد سازمان به اهداف و ماموریت هایش نیز می باشد. شعارهای زیر از این گروه به شمار می روند.

· “صا ایران، هر روز، بهتر از دیروز” شعار شرکت صا ایران

* سوال مطرح کنید: این تکنیک تنظیم شعارهای تبلیغاتی که توسط معدودی از سازمانها و شرکتها مورد استفاده قرار گرفته است، با یک سوال، مخاطب را ترغیب به فکر کردن به یک محصول و یا کل سازمان می نماید. “از کی تا حالا؟” شعار معروف اپراتور دوم تلفن همراه”شرکت ایرانسل” از جمله نمونه های معروف شعار تبلیغاتی در ایران است که از این تکنیک در آن استفاده شده است.

* شعارهای تک کلمه را به کار گیرید: برخی به اشتباه می پندارند که هر چه تعداد کلمات به کار رفته در شعار بیشتر باشد پیام راحت تر منتقل خواهد شد. اما در نقطه مقابل این گروه از شعارها ، شعارهای کوتاه تک کلمه ای قرار دارند”think” شعار تبلیغاتی شرکت IBM یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده کامپیوتر در دنیا است. این گروه از شعارهای تبلیغاتی از قدرت جلب کنندگی و ماندگاری بالایی برخوردارند.

* نام سازمان یا محصول را با مزیت رقابتی تان پیوند بزنید: این تکنیک از رایج ترین تکنیک های تنظیم شعار تبلیغاتی است. به تعبیری این تکنیک جز سهل ترین شیوه های تنظیم شعار تبلیغاتی نیز به شمار می آید. “با بس، تفاوت را احساس کنید” شعار تبلیغاتی شرکت بس از نمونه های موفق این تکنیک می باشند.

 

برای مثال:

Quavers: The Flavour of a quaver is never known to waver

۲-۱-۲- بیان جملاتی با ذکر نام تجاری : روش دیگر بیان یکسری کلمات و ذکر نام تجاری بدون استفاده مشخص از جملات آهنگین است. البته این روش چندان مؤثر نمی باشد. بخاطر اینکه نام تجاری برجسته نمی گردد. شعار تبلیغاتی ممکن است هویت نام تجاری خود را محو نموده و حتی می تواند نام محصول را نیز تغییر دهد.

برای مثال:

Gaguar: Grace Space Pace

۲-۲- استفاده از همگونی آوایی در ابتدای کلمات :

همگونی آوایی در ابتدای کلمات شعار جملاتی با ضرباهنگ خوشایند ایجاد می کند. بطوریکه این جملات خودشعار گونه می گردند و مخاطبان به راحتی آنرا به یاد می آورند. از طرفی این همگونی آوایی می تواند تأثیر بسزایی در بهبود انتقال پیام مربوطه به مخاطب بگذارد.

برای کسب درآمد از طریق بیت کوین کلیک کنید

برای مثال :

Grayhound: Grayhound going great

Fila: Funetional … Fashionable … Formidable

با توجه به توضیحات فوق چند نمونه از شعارهای تبلیغاتی معروف در دنیا عبارتند از :
• Adidas – Impossible Is Nothing.
• Coca-Cola – It’s The Real Thing.
• Ford – Built For The Road Ahead.
• Gillette – The Best A Man Can Get.
• Kodak – Share Moments. Share Life.
• Nike – Just Do It.
• NOKIA – Connecting People.
• Pepsi – The Choice Of A New Generation.

اگر به شعارهای زیر توجه کنیم مشاهده میکنیم که هیچ تمایز خاصی وجود ندارد و همگی سعی کرده‌اند وسعت جغرافیایی مشتریان خود (همه ایران) را یادآور شوند:
– بانک رفاه، بانک همه
– بانک کشاورزی، بانک همه مردم ایران
– بانک صادرات، در خدمت مردم
– بانک ملت،‌بانک شما
– پارسیان،‌ بانک ایرانیان
– بانک مسکن، بانک پاسخگو
– بانک تجارت، بانک فردا
– بانک تات تجربه، اعتبار، توسعه
-بانک ملی هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می‌درخشد
-بانک سامان، بانک هوشمند
بانک پاسارگاد، بانک هزاره سوم
بانک انصار، نماد خدمت و اعتبار
– به رویاهات فکر کن بانک ملت
بانک اقتصاد نوین نخستین بانک خصوصی کشور

ودر پایان چند نمونه موفق ( تجزیه تحلیل با خودتان ) :
هوای شما را داریم…..کولر های گازی اجنرال
بوتان انتخابی مطمئن
شعار قلم چی : برنامه ریزی امروز موفقیت فردا
هیچ کس تنها نیست…………… همراه اول
محصولات تبرک و کاربرد نام حمید
سن ایچ و دیگر هیچ
پاکسان به سلامت خانواده می اندیشد
به ما دلگرم باشد – ایران رادیاتور
گلد ایران ضمانت خرید شماست
همه جا گلرنگ

در جدول زیر ابعاد محتوایی شعار تبلیغاتی را مشاهده می کنید :

 

برای کسب درآمد از طریق بیت کوین کلیک کنید

امید پنهانی هستم گرافیست ، چندین سال است در زمینه هایی ماننده طراحی گرافیکی ،فیلم و انیمیشن و … فعالیت می کنم. و آماده ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه می باشم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  •  آیا می‌دانستید پنج نوع عکس پایه وجود دارد که هر عکاسی […]
  • برای مدیریت یک شرکت موفق، یک موسسه‌ی بزرگ و یا هر […]
  • امروزه گرافيك بعنوان يكي از مهمترين عوامل تبليغ ، پيام […]
  • یکی از راه‌هایی که می‌تواند عکس شما را زیباتر کند، […]
  • چیزیکه امروزه خیلی بدیهی تلقی می شود و مردم به نسبت به […]
  • وقتی هر روز از منزل به قصد دانشکده و یا جاهای دیگری که […]
  • مفهوم زیر بناییِ “اتاق فکر رسانه ای” در کشور ما، با […]
  •   قبل از آغاز یک کسب و کار باید مطمئن شوید که […]
  • کلمه‌ ها بسیار اهمیت دارند چراکه نه تنها شخصیت شما را […]
  • فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده بریتانیایی و مدیر […]
  • آلبرت اینشتین در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ میلادی در ساعت ۱۱:۳۰ صبح […]
  • لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین […]
  • ویلیام هنری گیتس مشهور به بیل گیتس، در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ […]
  • تکنولوژی
    وقتی از اپلیکیشن های پیام رسانی سخن می گوییم، آوردن […]
  • تکنولوژی
    بنا به پیش‌بینی یکی از دانشمندان دانشگاه ام‌آی‌تی، در […]
  • تکنولوژی
    این جغد بانمک شب و روز محافظ خانه شما است. اغلب […]