نوشته A. Lee Judge ، ترجمه امید پنهانی
 
بازاریابی محتوا در مقابل تولید محتوا، نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید ، با این حال ، ارزش دارد یک بحث کنید تا این دو چیز کاملاً متفاوت را تشخیص دهید. اگر بازاریابی محتوا تاکتیکی است که توسط بخش بازاریابی شما استفاده می شود (باید چنین باشد) ، پس باید تصمیم بگیرید که آیا محتوای ایجاد شده خود را بازاریابی خواهید کرد یا خیر یا اگر به کمک خارج برای تسهیل تولید نیاز دارید. همانطور که در بالا اشاره شد ، بدون تولید آن محتوا نمی توانید بازار محتوا را انجام دهید. پس از محتوا در دست داشتن ، فقط توزیع آن محتوا و نامیدن آن “بازاریابی محتوا” کافی نیست. در واقع شما باید آن محتوا را طوری بازاریابی کنید که گویی خود محصول است. هنگامی که این اتفاق افتاد ، یک سازمان قادر خواهد بود بودجه خود را به کارآمدترین و موثرترین روش برای تولید نتایج مطلوب سرمایه گذاری کند.

 
هدف محتوای خود را مشخص کنید. اولین کاری که باید هنگام تولید محتوا انجام دهید شناسایی هدف آن است. محتوا می تواند چندین کاربرد مانند سرگرم کننده ، آموزنده یا آموزشی در کنار سایر موارد داشته باشد. اکنون ، صرف نظر از مفهوم آن ، محتوای شما نیز باید برای مخاطب قابل هضم باشد و باید در قالب مناسب و مطابق با کانالی که در آن استفاده می شود ، باشد. همچنین ، بسیار مهم است.

 
علاوه بر شناسایی هدف در رابطه با نحوه درک آن توسط مخاطبان ، باید انواع محتوا را نیز درک کنید که به بهترین شکل برای شرکت شما پیش می روند. آیا تولید سرب ، ترافیک وب سایت یا شناخت مارک است؟ همه اینها هنگام ایجاد محتوا به رویکردهای مختلفی نیاز دارند.

 
 
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا ، ایجاد محتوای عملی از هیچ چیز به چیزی است. این محتوا لزوماً نباید محتوای اصلی باشد و می تواند شامل ایجاد نسخه های جدید و تکرار محتوای موجود باشد. تولید محتوا مکتوب ، ویدئویی و صوتی را می توان به روش های مختلفی مورد بررسی قرار داد. برخی از شرکتهای بزرگتر ممکن است بتوانند محتوای خود را در داخل تولید کنند ، در حالی که سازمانهای کوچکتر بهتر است تولید محتوای خود را به خارج از کشور برون سپاری کنند.

 
همانطور که در بالا نشان داده شد ، تولید محتوا نه تنها آغاز ، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا است و هیچ یک از آنها را نمی توان در سیلو مشاهده کرد و بدون دیگری در نظر گرفت.

 
بازاریابی محتوا نه می تواند بدون محتوا کار کند و نه می تواند به طور م withثر با مطالب ضعیف یا بدون الهام عمل کند. بنابراین ، تولید محتوای خوب با درک مخاطبان و با تحقیقات مناسب در بازار به بهترین وجه حاصل می شود – هر دو جنبه اصلی بازاریابی محتوا هستند.

 
در نتیجه ، تولید محتوا و بازاریابی محتوا دو علم و مهارت جداگانه هستند. افرادی که محتوا تولید می کنند لزوماً نمی دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند. کسانی که می دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند ، در بسیاری از موارد مهارت تولید آن را ندارند. آنها با هم یک چرخه بازخورد دائماً بهبود یافته ایجاد می کنند که در آن شما محتوا ایجاد می کنید ، آن را به بازار عرضه می کنید ، از مخاطبان خود و در مورد آنها اطلاعات جدیدی کسب می کنید و چرخه را با داده های بهتر و محتوای تأثیرگذارتر دوباره شروع می کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.