۲ اردیبهشت

تیزر تبلیغاتی

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند.

به قول  «مایکل بلوگ» کارشناس برجسته تبلیغات، در جهان کسب و کار سازمان هایی باقی خواهند ماند که مشتریان را با استراتژی های کسب و کار و آگهی جذب کنند.

استفاده از تیزر تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای معرفی کردن محصول یا برند به مشتریان است. پشت هر تیزر تبلیغاتی هدفی نهفته است. برای مثال برخی تیزرهای تبلیغاتی افراد را به بازدید از سایت تشویق می‌کنند و برخی دیگر از تیزرها نیز افراد را تشویق می‌کنند تا یک اپلیکیشن خاص را دانلود کنند.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی اثرگذار باید قدم‌به‌قدم صورت بگیرد و در هر مرحله باید نهایت وسواس را به خرج دهید تا بتوانید مخاطبان را به تماشای این تیزرها وادار کنید و در مرحله بعد، از آن‌ها بخواهید تا کاری خاص را انجام دهند

تیزر یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌ و چاپی می باشد و یا اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می‌کند. به‌عنوان مثال، در تصویری که پخش می شود نمی‌دانید با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه ‌رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی‌دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغ‌کننده کیست؟ و سوال‌های دیگر؛ در این قسمت شما وارد مرحله‌ای به نام Teasing شده‌اید و حس کنجکاوی در شما شکل گرفته و پر از سوال هستید که این آگهی مربوط به چیست.

 

 

 

در بازارهای به‌شدت رقابتی امروز بسیار اتفاق می‌افتد که تیزرها و آگهی‌های تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شده و عاملی برای جذب مشتری می شوند. تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شوند،دراین قسمت به بهترین ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی اشاره خواهیم نمود.

ایده‌های مفهومی و خلاق: ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام می‌شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند.
سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.

مخاطب محور: این تیزرها با‌توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می‌شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.

 

با شروع فعاليت هاي تجاري در اينترنت، تبليغات اينترنتي نيز پا به عرصه گذاشت. به نظر مي رسد اولين شيوه براي تبليغ استفاده از پست الكترونيك بوده باشد. اما با اضافه شدن فناوري وب به اينترنت، تبليغات اينترنتي به نمودار امروزي آن آغاز شد، در سال ۱۹۹۴ اولين بنر تبليغاتي- كه امروزه معمول ترين و مشهورترين مدل تبليغ در اينترنت است–در پايگاه اينترنتي “هات واير” به كار گرفته شد. از اين سال به بعد بود كه تبليغات اينترنتي به عنوان تكنيكي موثر و كارا براي تبليغات مورد توجه بازاريابان قرارگرفت. به مرور زمان انواع جديدي از مدل هاي تبليغات در اينترنت نمودار گرفتند و ميزان مخارج تبليغاتي به طور مداوم افزايش پيدا كرد.

تیزر تببلیغاتی هم که یکی از پر محتواترین ابزارهای محیط تبلیغات اینترنتی می باشد. که با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی استفاده از تیزر برای معرفی خدمات و محصولات از بهترین گزینه ها به شمار می آید. من در زمینه ساخت و طراحی تیزر و موشن گرافیک می تنوانم شما را راهنمایی کنم. برای مشاهده نمونه کار های من کلیک کنید.

 


موارد استفاده فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی

  • پخش فیلم ها در نمایشگاه ها

  • کنفرانس ها و سمینارها

  • استفاده در وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، کانال ها و گروه های اینترنتی

  • پخش در سالن های انتظار و استراحت سازمان

  • پخش در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی به منظور تبلیغات

  • استفاده از فیلم ها به عنوان کاتالوگ های الکترونیکی معرفی محصولات و خدمات سازمان

  • تولید فیلم به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان

  • پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها

  • استفاده در هتل ها و تالارها

  • استفاده در فیلم های آموزشی


تیزر را بیش‌ازحد طولانی نکنید

هدف از تیزرهای تبلیغاتی این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پیام خود را به سمع و نظر مخاطب برسانید. بنابراین باید از طولانی کردن عمدی تیزر به جد پرهیز کنید. بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، افراد فقط حدود ۴۵ ثانیه را به یک تیزر تبلیغاتی اختصاص می‌دهند و اگر در این ۴۵ ثانیه نتوانید نظر مخاطب را جلب کنید، شانس دیده شدن را برای همیشه از دست خواهید داد.


هر تیزر تبلیغاتی باید برای طیف خاصی از افراد جامعه ساخته‌وپرداخته شود. شما قطعا نمی‌توانید با یک تیزر، تمام افراد جامعه را هدف بگیرید. قبل از تولید ویدئو، ابتدا بدانید که این تیزر تبلیغاتی قرار است چه گروهی از افراد جامعه را هدف قرار دهد. زنان خانه‌دار؟ کودکان و نوجوانان یا افراد کهن‌سال؟

شناسایی دقیق مخاطبان هدف در موفقیت یک تیزر تبلیغاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیام خود را به‌گونه‌ای بیان کنید که مناسب طیف مخاطبان هدفتان باشد و آن‌ها را به انجام عملی خاص وا دارد. همچنین بتواند نیازهایشان را به آن‌ها یادآوری کند.


هدف شما از ساخت تیزرهای تبلیغاتی آن است که هر چه بیشتر و بهتر، برند خود و محصولات و سرویس‌هایتان را به افراد معرفی کنید. بنابراین استفاده از لوگو نباید فراموش شود. لوگو شما درواقع معرف شما به مخاطبان است و شکل و ظاهر آن در ذهن مخاطب حک خواهد شد.

علاوه بر لوگو، مواردی مانند آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی و همچنین شماره تماس خود را می‌توانید در تیزر تبلیغاتی بگنجانید. این آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها نباید بلافاصله از صفحه محو شوند و باید به مخاطبان زمان بدهید تا آن‌ها را یادداشت کنند.


توزیع تیزر تبلیغاتی

حال که تمامی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را با موفقیت پست سر گذاشته‌اید، نوبت به توزیع آن می‌رسد. بسته به مخاطبان هدف خود، می‌توانید کانال‌های پخش را انتخاب کنید. مثلا تلویزیون، رادیو و … همه جزو کانال‌های پخش هستند. البته این روزها شبکه‌های اجتماعی به یکی از کانال‌های اصلی پخش تیزرهای تبلیغاتی تبدیل‌شده‌اند و روانه در این شبکه‌ها مورد بمباران حجم زیادی از تیزرهای تبلیغاتی قرار می‌گیریم.

شبکه‌های اشتراک ویدئو مانند آپارات و یوتیوب نیز جزو شبکه‌های پخش بسیار مهم و اثرگذار محسوب می‌شوند. ویدئوی شما با قرار گرفتن در این سرویس‌ها شانس دیده شدن بسیار بالایی دارد. همچنین درنهایت انتخاب یک عنوان، تعریف و کلمه‌کلیدی مناسب برای تیزر تبلیغاتی را از یاد نبرید. یک عنوان مناسب می‌تواند مخاطبان زیادی را به تماشای ویدئو جذب کند.

تیزر تبلیغاتی ارومیه

امید پنهانی هستم گرافیست ، چندین سال است در زمینه هایی ماننده طراحی گرافیکی ،فیلم و انیمیشن و … فعالیت می کنم. و آماده ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه می باشم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  •   دوستان عزیز حتما توصیه می کنم این مقاله خوانده […]
  • چیزیکه امروزه خیلی بدیهی تلقی می شود و مردم به نسبت به […]
  • اختراعات و تکنیکهای گوناگونی در پیشرفت لوگو دخیل بوده […]
  • آیا می دانید فیلترهای ضروری در عکاسی از طبیعت کدام […]
  • طبق یک نظرسنجی از مردم آمریکا در مورد آینده تبلیغات، […]
  • از مطالب کپی استفاده نکنید این یک حقیقت ست! وقتی از […]
  •   تبلیغات با تغییر درک ما به ارزش یک محصول تجاری […]
  • مفهوم تبلیغات پنهان، یعنی اینکه تبلیغ‌کنندگان با […]
  • ده ویژگی و یک برداشت
    ۱۰ ویژگی که ما را به آدم‌های غیرجذاب تبدیل می‌کند و […]
  • جفری پی. بزوس در آلبورک در ایالت نیومکزیکو به دنیا […]
  • استیو جابز در ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵ در سان فرانسیسکو از […]
  • در قسمتی از وصیتنامه نوبل آمده: تمام دارایی‌ام طبق […]
  • فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده بریتانیایی و مدیر […]
  • تکنولوژی
    چه بخواهید متنی را ترجمه کنید یا بخواهید با کامپیوتر […]
  • تکنولوژی
  • تکنولوژی
    وقتی از اپلیکیشن های پیام رسانی سخن می گوییم، آوردن […]