26 سپتامبر

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ نسبت به چند سال پیش تغییرات چشمگیری داشته است، روشی که سال گذشته سبب موفقیت یک کسب و کار بوده است، ممکن است امسال پاسخگوی نیازهای آن نباشد.

فهرست ایمیل‌ها و شماره‌های تماس و مشتریانی که جذب می‌کنید، برای کسب‌و‌کارها حیاتی است، اما به تنهایی کافی نیست؛ نباید از این سرنخ‌های تجاری انتظار سودآوری داشت.

این سرنخ‌ها را باید به اعتماد و صمیمیت تبدیل کرد. اگر به عنوان یک برند می‌خواهید پیشرو باشید و مخاطبان همواره شما را به خاطر داشته باشند و به دیگر برندها ترجیح دهند، این شش توصیه در دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

برندهایی که ارتباط واقعی برقرار می‌کنند، برنده‌اند.
اکنون دیگر مجال جمع آوری آدرس ایمیل‌های جدید نیست. در گذشته هر کس لیست طولانی‌تری از ایمیل‌ها و شماره‌تماس‌های مشتریان را داشت، بازار بزرگتری برای خود ایجاد می‌کرد اما این رویکرد در سال ۲۰۲۰ جواب نخواهد داد. مخاطبان امروز به دنبال حس صمیمیت و ارتباط واقعی هستند.

اگر امسال به دنبال سودآوری هستید، سعی نکنید آدرس ایمیل یا شماره تماس های جدید جمع کنید، در زمانی مناسب، با همان لیستی که دارید ارتباط نزدیک‌تر و صمیمانه‌تری برقرار نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

جلب توجه مخاطب از هر چیزی ارزشمندتر است.
اگر در پی جلب توجه مخاطب هدف خود نیستید، با پرداخت هزینه‌های گزاف تبلیغات و بازاریابی آنلاین نیز توانایی رقابت نخواهید داشت. امروز بیش از هر زمان دیگری جلب توجه مخاطب دشوار شده است و این ارزشمندترین چیزی است که کسب و کارها به دنبال آن هستند. دیگر با انتقال پیام های معمولی و غیر جذاب نمی توان نظر افراد را جلب کرد. بنابراین چنانچه بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید، وفاداری او را نیز از آن خود کرده‌اید.
سعی کنید برای بازار هدف خود همیشه در دسترس باشید. توجه داشته باشید فقط برای بازار هدف! نه برای تمام افراد جامعه. تلفیق کردن حس صمیمیت، تعامل و حضور همیشگی، رمز موفقیت برند است و آن را در اذهان ماندگار خواهد کرد.

اگر تمرکز شما تنها بر روی یک پلت‌فرم است، تجدید‌نظر کنید. سرنخ‌هایی که در فیسبوک پیدا می‌شوند، در یوتیوب حضور ندارند. کلید موفقیت، محتوای مناسب برای پلت‌فرم‌های متفاوت است.

تبدیل کردن محتوای بلاگ به یک پادکست یا پست اینستاگرام کار چندان سختی نیست، اما می‌تواند برای کسب‌و‌کارها نجات‌بخش باشد.

دیگر زمان آن گذشته که بتوان مشتریان را به یک فرایند مرحله به مرحله هدایت کرد.
آنها تجربه‌های بی‌شماری از این فرایندها دارند، بنابراین اگر برندی بخواهد توجه مخاطبان را جلب کند باید متمایز عمل نماید. تجربه‌ای دلپذیر برای مخاطب، توجه او را به بهترین شکل ممکن جلب خواهد کرد.

ارائه محتوای مرتبط و مناسب، بر اساس سطح آگاهی مخاطب و تعامل با او در زمان مناسب، یکی از بهترین روش‌های اعتماد‌سازی است و اعتماد همان چیزی است که تمام کسب‌و‌کارها در سال ۲۰۲۰ به آن نیاز خواهند داشت.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، در گذشته تمرکز بر روی تبلیغات و ساخت سرنخ‌های فروش کافی بود، اما دیگر کافی نیست. کسب‌و‌کارهای موفق امروز، به هزینه تبلیغات برای آگاهی از برند توجه ویژه‌ای دارند.

چنانچه هدف یک برند این است که در ذهن مشتری بماند، باید برای شناخته‌شدن و اعتماد‌سازی هزینه کند. البته این بدین معنا نیست که نیازی به ایجاد سرنخ وجود ندارد، اما اگر فقط بر این فعالیت تمرکز شود، هزینه‌های تبلیغات به شدت افزایش می‌یابد در حالی که نرخ تبدیل کاهش داشته است.

مهمترین اصل در دیجیتال مارکتینگ

یک اصل مهم در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و آن هم استفاده از مشاوره ی درست است. انتخاب یک مشاور مناسب برای کسب و کار در حوزه ی دیجیتال بسیار کار سختی است. چون دانشگاهی نیست که مدرک دیجیتال مارکتینگ بدهد و هر کس می تواند ادعا کند مربی و دیجیتال مارکتر حرفه ای است. تازه اگر هم دانشگاهی بود معلوم نبود فارغ التحصیلانش چقدر بدرد این کار می خوردند!

بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ

هدف از ویدئو این است که پیامی نزدیکتر را به کاربر برسانیم! شاید توضیحش گنگ به نظر آید. اما وقتی کاربری با کسب و کارتان ارتباط برقرار کند می تواند تبدیل به مشتری شما شود و ویدئو یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطبان و درگیر کردن آنها با برند است. ویدیو مارکتینگ یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است.

ویدئوها نقش بسیار سازنده ای در تبلیغات دارند. هر روز میلیون ها تیزر تبلیغاتی در تلویزیون نمایش داده می شود و میلیاردها نفر در سراسر دنیا این ویدئوها را می بینند. در ویدئوها می توان یک پیام را در ذهن مخاطبان تا مدتهای زیادی نشاند. یا حتی می شود اطلاعات بسیار زیادی را در مدت زمان کم به بیننده داد طوری که خسته نشود.

در دنیای امروز ویدئو مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم در صنعت دیجیتال به حساب می آید، چرا که می توان توسط آن میلیون ها نفر را به سایت کشاند و یا با کسب و کاری آشنا کرد.

جهان ما بیشتر و سریعتر از قبل در حال دیجیتالی شدن است و بسیاری از شرکتها در تلاش هستند تا در دنیای دیجیتال حضوری موثر حرفه ­ای و پرقدرت داشته باشند، طبق گزارش پژوهشکده صنعت، اقتصاد دیجیتالی طی  ۵ الی ۱۰ سال آینده ۱۰ برابر سریعتر از اقتصاد سنتی رشد خواهد داشت، همچنین این پژوهش اشاره دارد که شرکت­هایی که در حوزه دیجیتال کار می کنند بیشتر میتوانند شغل و درآمد ایجاد کنند تا کسب و کارهای سنتی.

مطالب مفید را در کانال تلگرامی سایت دنبال کنید

امید پنهانی هستم گرافیست ، چندین سال است در زمینه هایی ماننده طراحی گرافیکی ،فیلم و انیمیشن و … فعالیت می کنم. و آماده ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه می باشم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • آیا لوگوی شرکت شما خوب است یا ضعیف؟ اگر یک بوکسور از […]
  • برای مدیریت یک شرکت موفق، یک موسسه‌ی بزرگ و یا هر […]
  • این کلمه دو بار در یک آیه به کار رفته است.صِبْغَةَ […]
  • امروزه گرافيك بعنوان يكي از مهمترين عوامل تبليغ ، پيام […]
  • طبق یک نظرسنجی از مردم آمریکا در مورد آینده تبلیغات، […]
  • امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و […]
  • رمز موفقیت در شرایط رکود اقتصادی و کاهش درآمد فقط تحرک […]
  • ده ویژگی و یک برداشت
    ۱۰ ویژگی که ما را به آدم‌های غیرجذاب تبدیل می‌کند و […]
  • سه راه برای رسیدن به موفقیت
    همه ی انسان ها خواهان موفقیت اند. من و شما هم همینطور […]
  • ویلیام هنری گیتس مشهور به بیل گیتس، در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ […]
  • لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین […]
  • جفری پی. بزوس در آلبورک در ایالت نیومکزیکو به دنیا […]
  • آلبرت اینشتین در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ میلادی در ساعت ۱۱:۳۰ صبح […]
  • تکنولوژی
    در یک تجزیه و تحلیل جدید پژوهشگران به این نتیجه رسیدند […]
  • تکنولوژی
    نوعی باکتری وجود دارد که طی مکانیزم زیستی خود الکترون […]
  • تکنولوژی
    حیات زنبورهای عسل اهمیت بسیار زیادی برای انسان‌ها […]