25 نوامبر

لوگو در دوران مختلف تاریخ

اختراعات و تکنیکهای گوناگونی در پیشرفت لوگو دخیل بوده اند. بعنوان مثال، موارد زیر در پیشرفت این صنعت دخیل بوده اند:مهر استوانه ای (۲۳۰۰ سال قبل از میلاد)، سکه (۶۰۰ سال قبل از میلاد)، ترکیب زبانی و نژادی هنرمندان و آشنایان با لوگو، واترمارک و پیشرفت صنعت چاپ.همانند انقلاب صنعتی که غرب را از جامعه ای کشاورزی، به سمت جامعه ای صنعتی در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی سوق داد، فوتوگرافی و لیتوگرافی نیز صنعت تبلیغات را با پیوند دادن تایپوگرافی و عکاسی با هم، متحول ساخت. همزمان، تایپوگرافی نیز خود تحت تاثیر انقلابی قرار گرفت که سیما و چهره آن را به کلی دگرگون ساخت. تاثیر این موضوع آن بود که کتابها، دیگر از فونت های از پیش ساخته قدیمی استفاده نمی کردند و فونت های بولد، و تزیینی بطور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفتند.

هنر در حال گشترش بود و از فرم بیانی و چیدمانی، به محصولات و برندهای گوناگونی که مورد مصرف قرار می گرفتند در حال بسط بود. شرکت های مشاوره ای و بازگانی با کمک هنر به سبک تجاری در حال رشد و سازمان یافتگی بود. در سال ۱۹۸۰، در ایالات متحده، ۷۰۰ شرکت چاپ لیتوگرافی با کارکنانی نزدیک به ۸۰۰۰ کارمند، در حال کار بودند. اعتبار هنری به شرکت های لیتوگرافی بیشتر داده می شد تا خود هنرمندان آن.

ابداع کنندگان هنری در صنعت هنرهای بصری و لیتوگرافی، نظیر شرکت چاپ Rouchon فرانسه در سال ۱۸۴۰ میلادی، جوزف مورس از نیویورک در سال ۱۸۵۰، فردریک والکر از انگلستان در سال ۱۸۷۰ و ژوئل شرت از فرانسه در سال ۱۸۷۰، سبک هنری ای را در چهره نگاری ابداع کردند که فراتر از هنرهای نمایشی و آوایی برای ترسیم با رنگهای روشن و یکنواخت بود. کتابهای کودکانه، روزنامه های معتبر، و حتی گذر زمان، سبک هنری و بصری آنها را به شاهکارهایی در دید عموم بدل کرد. با کاهش هزینه های چاپ، با سوادی در بین مردم گسترش بیشتری بافت و سبکهای هنری نیز دچار دگرگونی شدند.

کانال تلگرام طراحی و تبلیغات خلاقانه 

حرکت هنر و هنرهای دستی در اواخر قرن ۱۹ میلادی، بخشی از پاسخ به نیاز روز افزون در هنرهای تایپوگرافی به سبک ویکتوریان بود که موجب می شد حسی صادقانه از هنرمندی در محصولات تولیدی آن زمان بوجود آید. علاقه آن روز مردم به هنر و کیفیت، همچنین باعث شد تا هنرمندان و شرکتها با علاقه و پشتکار بیشتری به ساخت لوگو و افزایش اعتبار خود نزد مردم اقدام کنند.

حوالی سالهای ۱۹۵۰ میلادی، مدرنیسم، در اروپا نیز راه یافت و حرکتی تجاری و بین المللی با پیروی از اصول ایالات متحده، در جاهای دیگر نیز شکل گرفت. سادگی در طراحی و روشنی در مفهوم، اصولی بودند که مدرنیسم بعنوان حرکتی هنری بر مبنای آن ایجاد شده بود و ابزار قدرتمندی را برای نسل جدیدی از طراحان گرافیک تشکیل می داد (طراحانی نظیر “لودویگ میه ون در روهه” که شعار آن در طراحی لوگو، “کمتر، بهتر است” بود). لوگوهای به سبک مدرنیسم، در تبلیغات گسترده تلویزیونی، موفق بودند و پیشرفت در صنعت چاپ و اختراعات دیجیتالی، بر موفقیت آن نیز می افزود.

کانال تلگرام طراحی و تبلیغات خلاقانه 

امید پنهانی هستم گرافیست ، چندین سال است در زمینه هایی ماننده طراحی گرافیکی ،فیلم و انیمیشن و … فعالیت می کنم. و آماده ارائه خدمات حرفه ای در این زمینه می باشم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  •   دوستان عزیز حتما توصیه می کنم این مقاله خوانده […]
  • امروزه استفاده از ویدیو های تبلیغاتی به جای تصاویر […]
  • آیا می دانید فیلترهای ضروری در عکاسی از طبیعت کدام […]
  • بهتر است وقت بگذارید و یک ویدیو کامل و خوب تهیه کنید و پس از تهیه کردن یک ویدیو مناسب با کسب و کار تان سریعا آن را در طراحی سایت خود قرار دهید و هم چنین می توانید آن را در شبکه های اجتماعی مختلفی که در انها اکانت و صفحه دارید نیز منتشر کنید و مطمئن شوید که دیگران آن را می بینند و این از بهترین راههای بازاریابی اینترنتی است . […]
  • یکی از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی، ویدئو […]
  • تاکنون مطمئناً مطالب بسیار زیادی در مورداستفاده و […]
  • تبلیغات و بازاریابی میتواند تاثیر بسیار مهمی در میزان موفقیت و درآمد شما داشته باشد که با این اصولی که به شما پیشنهاد میکنیم قطعا مشتری را مجذوب میکند. یکی از رموز اصلی موفقیت در کسب و کار تبلیغات و بازاریابی است . […]
  • یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. […]
  • ریچارد برنسون دلیل موفقیت خود در تجارت را ۵ راز مهمی […]
  • در قسمتی از وصیتنامه نوبل آمده: تمام دارایی‌ام طبق […]
  • ویلیام هنری گیتس مشهور به بیل گیتس، در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ […]
  • جفری پی. بزوس در آلبورک در ایالت نیومکزیکو به دنیا […]
  • لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین […]
  • تکنولوژی
    بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) نوعی بازاریابی اینترنتی (تلاش های بدون پرداخت هزینه) است که از وب سایت های شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کند. هدف SMM تولید محتوا است که کاربران برای کمک به آنها با شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. […]
  • تکنولوژی
    حیات زنبورهای عسل اهمیت بسیار زیادی برای انسان‌ها […]
  • هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۴
    تکنولوژی
    یک مؤسسه پژوهش در حوزه فناوری، ارزشی برابر با ۴۲ […]